Willemsplein 489 -492

3016 DR Rotterdam


3.213 m2 (in units vanaf 425 m2)

€ 145 /m2/jaar
kantoorruimte

Kantoorruimte

winkelgebied stadscentrum

Winkelgebied stadscentrum

Omschrijving

Algemeen
In gebouw "Hoge Erasmus Offices" gelegen aan het Willemsplein 489-492 in Rotterdam in de wijk Scheepvaartkwartier is circa 3.213 m² v.v.o. kantoorruimte voor de verhuur beschikbaar met 45 parkeerplaatsen in de garage. De kantoorruimte is gelegen op de 2e en 3e etage in het prestigieuze kantoorgebouw "Hoge Erasmus Offices" op een fantastische zichtlocatie aan de voet van de Erasmusbrug. De voorzijde van het gebouw heeft een uniek uitzicht over de nieuwe Maas.

Hoge Erasmus Offices kenmerkt zich door de riante moderne entree en grote multifunctionele kantoorvloeren van maar liefst circa 1.600 m2. De 2e etage wordt geheel casco gerenoveerd opgeleverd en de 3e etage is reeds voorzien van een modern inbouwpakket. Het complex Hoge Erasmus omvat verder nog commerciële ruimte op de begane grond en een in het oof springende woontoren. Het "Scheepvaartkwartier" te Rotterdam is een populair verblijfsgebied met veel soorten horeca en hotels en een wandelgebied langs de Nieuwe Maas. Met openbaar vervoer is Hoge Erasmus Offices uitstekend bereikbaar,

Locatiegegevens
Het Scheepvaartkwartier is goed bereikbaar met eigen vervoer. Via het Vasteland en de Maasboulevard heeft het Scheepvaartkwartier een directe aansluiting op de rijksweg A16 alsmede via het Maastunneltrace op de rijkswegen A13 en A15. Op loopafstand bevinden zich de tramlijnen 5,8,20 en 23 (allen naar Centraal Station) alsmede metrostation Leuvehaven, hetgeen een zeer goede bereikbaarheid per openbaar vervoer garandeert.

Indeling

Verdieping Metrage
2e verdieping 1.608,48 m²
3e verdieping 1.605,09 m²*

Totaal 3.213,57 m²

* De 3e etage is te splitsen in 2 units van respectievelijk 425 m² en 1.184 m²,
Het gebouw is ingemeten conform NEN 2580 en vastgelegd in een meetcertificaat.

Parkeren
Het gebouw beschikt over een parkeernorm van 1:70.

Voorzieningen
De kantoorruimte op de 2e etage wordt geheel casco gerenoveerd opgeleverd voorzien van o.a.:
- representatieve volledig gerenoveerde entree op begane grond;
- te openen ramen;
- 2 personenliften;
- nieuw systeemplafond met geïntegreerde LED-verlichtingsarmaturen;
- gerenoveerde toiletvoorziening;
- verwarming en koeling door middel van fancoil-units;
- wit gesausde wanden en kolommen;
- kabelgoten voorzien van elektra;
- glad afgewerkte vloer.

De 3e etage wordt opgeleverd inclusief aanwezige inrichting voorzien van o.a.:
- receptie;*
- grotendeels glazen scheidingswand;*
- vloerbedekking;*
- databekabeling en serverruimte;*
- gedeeltelijke computervloer;*
- extra toiletten;
- moderne keukenvoorziening.*

* Deze inrichtingscomponenten worden om niet overgedragen. Verhuurder is niet aansprakelijk voor kwaliteit en functionaliteit.

Voorwaarden en condities
Huurprijs
Kantoorruimte:
€ 145,-- per m² per jaar, exclusief b.t.w.

Parkeren:
€ 1.750,-- per plaats per jaar, exclusief b.t.w.

Huurtermijn
5 jaar met een verlengingsmogelijkheid van 5 jaar.

Oplevering
In overleg.

Voorschot servicekosten
€ 40,-- per m² per jaar, te vermeerderen met b.t.w., als verrekenbaar voorschot op de vergoeding voor bijkomende leveringen en diensten. Eenmaal per jaar vindt een verrekening plaats op basis van de werkelijk gemaakte kosten van de servicekosten. De servicekosten omvatten onder meer:
- gasverbruik inclusief vastrecht;
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- verwarming middels cv;
- stroomverbruik inclusief vastrecht, voor de installaties en de verlichting van de
gemeenschappelijke ruimte;
- onderhoud E & W-installaties (waaronder o.a. centrale verwarming, liften, airco / koeling,
toegangscontrole systeem, automatische deuren, algemene en noodverlichting, evacuatie
systeem, brandbeveiliging, NEN 3140 inspectie etc.);
- telecommunicatiekosten voor het lift systeem, brandmeldinstallatie en alarmsysteem;
- onderhoud tuin;
- ontstoppen riolen;
- schoonmaak gemeenschappelijke ruimten;
- glasbewassing en gevelreiniging;
- reiniging dak, regenwater lozingen en inspectie dak, veiligheidssysteem;
- onderhoud brandmeldinstallatie;
- kleine dagelijkse reparaties / onderhoud gemeenschappelijke ruimten;
- belastingen en kosten voor huurders welke aan verhuurder zijn verhuurder gericht;
- vuilafvoer;
- bijdrage VVE;
- Abonnement C.A.I .;
- verzekeringspremie buitenbeglazing;
- 5% administratiekosten.

Huurprijsherziening
Jaarlijks, voor het eerst een jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het maandindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Huurgarantie
Voor oplevering van de ruimte te verstrekken ter grootte van een betalingsverplichting van minimaal 3 maanden inclusief b.t.w.

Omzetbelasting
Huurder dient bereid te zijn een volmacht aan verhuurder af te geven om mede namens hem, huurder, een verzoek te richten tot de Inspectie der Omzetbelasting om de huurpenningen te mogen belasten met omzetbelasting.

Uitgangspunt is dat huurder het gehuurde gedurende de gehele huurperiode voor tenminste het bij de wet vastgestelde minimum percentage of meer gebruikt voor met omzetbelasting belaste prestaties.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs € 145
Huurconditie Per vierkante meters per jaar
Aanvaarding In overleg

Bouw

Hoofdfunctie Kantoorruimte
Soort bouw Bestaande bouw
Bouwjaar 2001

Oppervlakten

Oppervlakte 3.213 m2
In Units vanaf 425 m2

Parkeergelegenheid

Parkeerplaatsen niet overdekt Niet beschikbaar
Parkeerplaatsen overdekt 45

Energielabel

Energieklasse A
Voorzieningen
Inbouwarmaturen
Liften
Te openen ramen
Kabelgoten
Systeemplafond
Toilet
Pantry
Verwarming
Mechanische ventilatie
Topkoeling
Locatie
Routeplanner
Contact opnemen

Via dit formulier kunt u een contactaanvraag doen bij de makelaar.
Geef hieronder aan wat uw doel is bij het versturen van het formulier

*

Mark van den Heuvel